Turbulent Boundary-Layer Simulations – comparison with experiments

FFI-Rapport 2017

Om publikasjonen

Rapportnummer

17/16257

ISBN

978-82-464-2967-0

Format

PDF-dokument

Størrelse

987.4 KB

Språk

Engelsk

Last ned publikasjonen
Espen Åkervik

Turbulent strømning av gassar og væsker spelar ei viktig rolle innanfor mange ulike bruksområde. Døme på dette er atmosfæriske grensesjikt, aero- og hydrodynamikken til fartøy og miksing i forbrenningsprosessar. I eit samfunnstryggleiksperspektiv er det til dømes vanskeleg å predikere spreiing av farlige emne i form av gassar og partiklar utan å ta omsyn til turbulent transport. I maritim sektor er det naudsynt å kunne skildre turbulente rørsler med stor grad av nøyaktigheit for å kunne berekne strømningsmotstand og strømningsindusert støy både på overflatefartøy, undervassbåtar og taua antennesystem. På same måte er designoptimering av fly og bilar for å redusere luftmotstand heilt avhengig av god kunnskap om turbulente strømningar.

I mange tilfelle er det mogleg å utføre enten fullskala eller modellskala målekampanjar for å få kunnskap om turbulens. Ein fordel med målingar er at ein ikkje treng å modellere strømninga, samtidig som det er mogleg å ekstrahere sanntidsdata. På den andre sida vert målingar ofte prega av støy, noko som gjer det vanskeleg å ekstrahere gode data. På grunn av avgrensingar ved måleteknikk er det generelt heller ikkje mogleg å samle inn alle data ein ønsker.

Den raske utviklinga i programvare og datakapasitet har medført at simuleringsmodellar basert på løysing av Navier-Stokes-likningar blir stadig meir eigna som verktøy for å studere turbulente strømningar. Nyleg har det vorte mogleg å bruke nøyaktige metodar, slik som Large Eddy-simulering (LES), på stadig meir komplekse problemstillingar. Sidan LES-metodar krev stor reknekraft, treng ein å avgrense berekningsområdet så mykje som mogleg. Ei slik avgrensing gjer at ein vert nøydd til å anta at den innkomande turbulente strømninga oppfører seg på ein spesiell måte. Ein set altså kunstige randkrav.

I denne rapporten har LES blitt brukt til å studere to turbulente grensesjikt med høge Reynoldstal. I begge tilfella har resultat frå vindtunnel vore tilgjengeleg for samanlikning, og i begge tilfella har ein syntetisk turbulensgenerator blitt brukt for å skape randvilkår for den innkomande strømninga.

Resultata viser at den syntetiske turbulensgeneratoren fungerer godt for begge strømningane. Sjølv om høg romleg oppløysing er naudsynt for å oppnå gode estimat på veggfriksjonen, vert dei store skalaene i turbulensen godt skildra, til og med for relativt låg oppløysing. Dette er viktig sidan desse strukturane er essensielle både i transport av aerosolar og i støygenerering.

Nylig publisert