LINE EW-UAS - an experimental unmanned system for coastal surveillance using ESM technology
Om publikasjonen
Rapportnummer
2015/02442
ISBN
9788246427492
Format
PDF-dokument
Størrelse
4.9 MB
Språk
Engelsk
Det er aukande interesse for bruk av dronar og andre ubemanna system, både frå sivilt og
miltært hald. Ikkje minst gjeld dette i samband med teknologiar for overvaking og sikring. Eit
eksempel på eit slikt bruksområde er overvaking av kystområde. Alle skip over ein viss storleik
er pålagde å kontinuerleg sende ut eit Automatic Identification System (AIS) signal som
identifiserer dei for omverda. Ikkje alle gjer dette slik dei skal, noko som kan vere ein
indikasjon på at ein ynskjer å passere usett. Eit system som verifiserer at eit skip faktisk er der
det hevdar i AIS signalet, eller som lokaliserer eit skip der det ikkje fins AIS spor vil derfor
kunne vere av stor operativ nytte.
Electronic Support Measures (ESM) er teknologi for passiv innsamling og tolking av
elektromagnetiske signal, slik som til dømes radarpulsar. To eller fleire ESM sensorar som
samlar informasjon på ein koordinert måte er i stand til å geolokalisere ein radar. Eit skip som
med viten og vilje forfalskar AIS signalet sitt er truleg ikkje villig til å ta risikoen forbunde med
å samstundes slå av navigasjonsradaren, noko som gjer ESM-teknologi til ei mogleg løysing på
problemstillinga i førre avsnitt. I og med at ESM sensorar er passive egnar dei seg også godt
som nyttelaster i Unmanned Aerial Vehicles (UAV), der batteritid og storleik er viktige
parameter.
Denne rapporten skildrar eit komplett system for geolokasjon av roterande maritime
navigasjonsradarar ved bruk av to UAV-ar utstyrt med kvar sin ESM nyttelast. Dei to
nyttelastane registrerer radarpulsar frå kringliggande skip og sender puls-metadata vidare til ein
bakkenode der informasjonen vert koordinert og presentert i verktøy som er kjende for operative
avgjerdstakarar. Prosjektet kom i stand som eit tverrfagleg samarbeid mellom 8 ulike
forskingsgrupper frå 5 ulike avdelingar ved Forsvarets Forskningsinstitutt (FFI), og har hatt som
mål å setje lys på nokre av dei mogelegheitene og utfordringane ein står ovanfor ved bruk av
ubemanna system generelt og i samband med Elektronisk Krigføring (EK) operasjonar spesielt.
Dette har inkludert problemstillingar knytt til operasjon av UAVar og tilpassing av nyttelaster,
3D-printing, ESM-tekniske aspekt, kommunikasjon og infrastruktur rundt dette, sensornettverk
samt etterbehandling av data og presentasjon av desse.
Prosjektet demonstrerer at geolokasjon av roterande navigasjonsradarar er mogleg ved bruk av
to små, rimelige ESM sensorar. Det vert vist døme på at ein gitt radar kan følgjas over tid, noko
som stadfestar teknologien sitt potensial i samband med kystovervaking. Det vert også
demonstrert ei fungerande, komplett datakjede: frå antenne til høgnivå presentasjonsverktøy i
operasjonsrommet.