Leder anskaffelse og kontrakt
Om stillingen
Søknadsfrist
3. desember 2024Avdeling
Forsvarets forskningsinstituttStillingstittel
Leder anskaffelse og kontraktSted
KJELLERAnsettelse
FastSpørsmål om stillingen
Kontaktperson
Sverre BragstadStillingstittel
Rekrutteringsrådgiver CruitTelefon
90659283E-post
bragstad@cruit.noKontaktperson
Tove Kristin Mørch JohansenStillingstittel
Direktør Drift og støtteTelefon
90043963Vi søker en engasjert, erfaren og handlekraftig leder for faggruppene anskaffelser og kontrakt. Vi tror du evner å se helheten i relevante arbeidsoppgaver og arbeidsprosesser opp mot virksomhetsbehov, er dyktig til å motivere og skape resultater sammen med medarbeidere og resten av organisasjonen, og i tillegg er en ansvarlig pådriver for resultater og utvikling innenfor dine ansvarsområder.
For den rette kandidaten kan FFI tilby en spennende og utfordrende lederstilling i en organisasjon som driver anvendt forskning i et bredt faglig spekter.
Arbeidsoppgaver
- Personal- og økonomiansvar
- Delta i ledergruppen i avdeling Drift og støtte
- Gjennomføre god virksomhetsstyring og internkontroll i egne faggrupper, herunder utarbeide mål og planer
- Lede og koordinere arbeidet med gjennomføring av anskaffelser
- Gi støtte ved inngåelse av nye kontrakter på vegne av FFI
- Forvalte og følge opp eksisterende kontrakter
- Utvikle og forbedre relevante planer for innkjøp og kontraktsforvaltning i samsvar med virksomhetens behov og gjeldende føringer
En del av stillingen vil omhandle operasjonell gjennomføring av anskaffelser og kontraktbistand. Omfanget vil bero på arbeidssituasjonen i faggruppene og innbyrdes prioritet på øvrige arbeidsoppgaver.
Kvalifikasjoner
Vi søker deg som har:
- Master innen rettsvitenskap, økonomi, administrasjon eller lignende. Særlig relevant erfaring kan kompensere for manglende formalkompetanse
- Solid ledererfaring
- En helhetlig og strategisk tilnærming til anskaffelser og kontrakter
- Solid arbeidserfaring med anskaffelsesprosesser og kontrakter, inkludert arbeidsverktøy
- Gode evner til å bryte ned kompleks materie til tydelig kommunikasjon og klare budskap
- Erfaring med å skape og forbedre samhandling på tvers av fagfelt
- Evne til å kombinere roller som leder, saksbehandler og rådgiver
- Meget gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Erfaring med å styrke kultur for læring og utvikling
Det er ønskelig at du:
- Forstår FFIs samfunnsoppdrag
Stillingen medfører betydelig samarbeid med både instituttets ansatte og eksterne parter samt leverandører. Du har gode ferdigheter i skriftlig og muntlig kommunikasjon, både på norsk og engelsk, men arbeidsspråket vårt er norsk. Det vil bli lagt stor vekt på personlig egnethet.
Vi tilbyr
FFI skal arbeide for et bredt mangfold som representerer befolkningen gjennom målrettet rekruttering og tilrettelegging for at medarbeidere trives og blir værende. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke, uten hensyn til alder, kjønn og bakgrunn, hull i CV-en eller nedsatt funksjonsevne.
Vi kan tilby spennende arbeidsoppgaver i et tverrfaglig og utviklingsorientert miljø. Vi har fleksibel arbeidstid, sommertid, bedriftsidrettslag, tilskuddsordning for trening på treningssenter og andre sosiale tilbud. Som ansatt ved FFI blir du medlem i Statens pensjonskasse, som tilbyr låne-, forsikrings- og pensjonsordninger.
Lønnen på FFI følger Statens lønnsregulativ og beregnes ut ifra relevans og nivå på utdanning og erfaring. Stillingen lønnes fra kr. 900.000 til 1.100.000 brutto per år. For spesielt godt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes. Det trekkes to prosent pensjonsinnskudd til Statens pensjonskasse.
Nærmere opplysninger får du ved å henvende deg til direktør Drift og støtte Tove Kristin Mørch Johansen tlf. 900 43 963 eller rekrutteringsrådgiver Sverre Bragstad tlf. 906 59 283. Send søknad vedlagt kopier av vitnemål fra høyere utdanning, samt attester fra arbeidserfaring som er relevante for stillingen, innen søknadsfristen.